הפקח אריק גבריאלוב הוא עבריין אלים ומסוכן

הפקח אריק גבריאלוב מ"הסיירת הירוקה" של עיריית תל-אביב הוא עבריין אלים ומסוכן לציבור. ב-12 בדצמבר 2017 הוא מוטט עליי אוהל קטן שהצבתי כדין בשטח ציבורי פתוח בפארק הירקון, מבלי שהיווה מטרד או מכשול לאיש. מעשיו מהווים הטרדה ותקיפה שלא כדין. למרות תלונה שהגשתי לעיריית ת"א, הכוללת סרטון זה ואחרים, היא מסרבת לקחת אחריות על התנהגותו ומסרבת להעמידו לדין ולפטרו.

גבריאלוב הוזעק למקום על-ידי קב"ט חברת גני יהושע, הבריון אלכס פירוב. פירוב שידל את גבריאלוב וחבריו לפנותי שלא כדין. פירוב והנהלת גני יהושע אינם מעוניינים שעוברי השביל הסמוך יבחינו באוהל, מטעמי תדמית הפארק.

צפו בפקח אריק גבריאלוב ממוטט עליי אוהל שלא כדין:

שבוע לאחר תקרית זו, שב גבריאלוב, בשעה 04:45 לפנות בוקר, כשהוא מלווה בשני פקחים נוספים ושני פועלים עובדי קבלן. אלו פינו את האוהל שלי באלימות ושלא כדין, תוך קריעת האוהל, בחסות החשיכה.

התנהגות חמורה זו מנוגדת לנוהל "אכיפה ביחס לציוד של חסר בית במרחב הציבורי" של עיריית ת"א, שקיבל בשנת 2014 תוקף של פסק דין על-ידי בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים בעניינים מינהליים בעע"ם  105/13. על-פי הנוהל, תהליך הטיפול במקרה שלי היה צריך להסתיים מיד, ללא כל פעולה מצד הפקחים, שכן הציוד שלי אינו פוגע ביכולת השימוש הסביר של הציבור הרחב במרחב הציבורי. עוד קובע הנוהל במפורש כי "בכל מקרה לא יעשה פקח שימוש בכוח כלפי חסר בית".

למרות תלונה מפורטת בצירוף סרטון זה ואחרים ששלחתי לעיריית ת"א, הם טענו באופן כוזב שתלונתי לא מוצדקת.

אריק גבריאלוב - פרופיל

אריק גבריאלוב, יליד 1982, שימש נכון לינואר 2018 כפקח ב"סיירת הירוקה" של האגף לשיפור פני העיר (שפ"ע) בעיריית ת"א. הוא החל לעבוד בעיריית ת"א ב-2013. ביצע את עבודתו כשהוא חמוש באקדח, למרות שהדבר אינו נחוץ למילוי תפקידו. בעבר היה שוטר במשטרת ישראל. תושב חדרה, בוגר תיכון עמל חדרה. נשוי. בעל מבטא רוסי. יליד העיר רוסטוב על הדון שבדרום מערב רוסיה. היגר לישראל בשנות התשעים.

על-פי פוסטים פומביים שפירסם גבריאלוב החל מספטמבר 2018 בדף הפייסבוק שלו, נראה שהוא אינו מועסק עוד בעיריית ת"א, והחל לשווק מוצרי קפה. אם כך הדבר, הרי שנראה שמסוכנותו לציבור אוינה במידה רבה. ייתכן שעל אף עמדתה הרשמית של עיריית ת"א, היא פיטרה אותו בשקט מבלי להודות בכך.

הפקח אריק גבריאלוב כפי שצילמתי אותו מהאוהל שלי כאשר הטריד אותי ב-12 בדצמבר 2017

קישורים חיצוניים